Καρύδα – εξωτική, νόστιμη και ωφέλιμη

Τι άποψη έχετε για τις τροφές «θαύμα» ή αλλιώς γνωστά ως superfood; Πολλοί αντιμετωπίζουν τις «νέες αυτές μόδες» με επιφυλακτικότητα, άλλοι πάλι δοκιμάζουν αμέσως ότι νέο superfood κυκλοφορεί. Εδώ και λίγο χρονικό διάστημα έρχεται στο προσκήνιο μια νέα τροφή «θαύμα»: Η ινδική καρύδα.

Βασικά η ινδική καρύδα ως τροφή δεν είναι καθόλου «νέα», όμως εξυμνείται πάρα πολύ το τελευταίο χρονικό διάστημα για τις ευεργετικές της ιδιότητες.

Την βρίσκουμε πια σε διάφορες μορφές φρέσκια, αποξηραμένη, σε αλεύρι ή και το πολύτιμο έλαιο της (coconut oil).

Πολλά άτομα που πάσχουν από αυτοάνοση πάθηση του θυρεοειδή έχουν δει βελτίωση σε πολλά συμπτώματα που τους ταλαιπωρούν στην καθημερινότητα.

Παρακάτω θα δούμε κάποια οφέλη αυτού του καρπού.

 

Το μυστικό της καρύδας

Η ινδική καρύδα είναι πολύτιμη πηγή πρωτεϊνών για τον οργανισμό μας. Επίσης περιέχει καλά λιπαρά οξέα, όπως και σημαντικά ιχνοστοιχεία όπως μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, σελήνιο και χαλκό. Προσφέρει στον οργανισμό μας σημαντικές βιταμίνες όπως βιταμίνη Ε και τις απαραίτητες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, τις λεγόμενες «νευροβιταμίνες».

Επιπλέον έχει ευχάριστη γλυκιά γεύση που αρέσει σε πάρα πολλούς! Με λίγα λόγια θα λέγαμε ότι η ινδική καρύδα είναι ένα υπέροχο δώρο!

Η καρύδα προσφέρει άμεση ενέργεια για την σωστή λειτουργία του εγκεφάλου

Οι περισσότεροι ξηροί καρποί περιέχουν Ω3-λιπαρά οξέα. Η καρύδα ωστόσο περιέχει λιπαρά οξέα μέσης αλυσίδας ( ή αλλιώς MCT). Αυτά τα οξέα καίγονται πιο γρήγορα ως ενέργεια από τον οργανισμό σε αντίθεση με τα λιπαρά οξέα που περιέχονται σε άλλα λίπη, γνωστά ως (LTC), τα οποία το σώμα μας τα μετατρέπει και τα αποθηκεύει σαν λίπος. Τα λιπαρά οξέα που περιέχει η καρύδα δεν χρειάζονται καθόλου χολικό οξύ για την διάσπαση και την χώνεψη τους. Μεταφέρονται μέσω του πεπτικού συστήματος αμέσως στο αίμα το οποίο τα μεταφέρει στον εγκέφαλο ως άμεση ενέργεια.

 

Η καρύδα αναζωογονεί τον θυρεοειδή

Τα λιπαρά οξέα μέσης αλυσίδας (MTC) που περιέχει η καρύδα, τα οποία βρίσκουμε στο έλαιο καρύδας ή στο γάλα καρύδας τονώνουν τον μεταβολισμό, κάτι που κανονικά διαχειρίζεται ένας θυρεοειδής αδένας που λειτουργεί ομαλά. Όταν όμως ο θυρεοειδής πάσχει από κάποια δυσλειτουργία ή ακόμα και από αυτοάνοσο νόσημα, μπορεί γρήγορα να προκληθεί υποθυρεοειδισμός. Μια τόνωση του μεταβολισμού και της ρύθμισης  του σωματικού βάρους σίγουρα «ξεκουράζει» τον θυρεοειδή αδένα και τον αναζωογονεί.

Photo: coconutoil

Η καρύδα έχει αντιβακτηριδιακές και αντιφλεγμονώδες ιδιότητες

Ιδιαίτερα το λάδι καρύδας είναι πλούσιο σε 2 ξεχωριστά λιπαρά οξέα (λαυρικό οξύ και καπρυλικό οξύ) τα οποία μεταβάλλονται στον οργανισμό σε μια σημαντικότατη ουσία: Την μονολαυρίνη.

Αυτή η ουσία είναι ιδιαίτερα δραστική κατά των βακτηρίων και των ιών. Η καρύδα έχει αντιφλεγμονώδες ιδιότητες και έτσι οφελεί ιδιαίτερα τα άτομα με αυτοάνοσα νοσήματα, τα οποία έχουν μια μόνιμη φλεγμονή μέσα στον οργανισμό τους. Μεταξύ αυτών είναι και τα άτομα που πάσχουν από Hashimoto Θυρεοειδίτιδα.

Μειώνει την χοληστερίνη και προλαμβάνει καρδιαγγειακά νοσήματα

Η ένταξη της καρύδας στην διατροφή μας, είναι ωφέλιμη για την ΗDL- χοληστερίνη δηλαδή την «καλή χοληστερίνη». Βοηθάει στο να παραμένουν καθαρά τα αγγεία και προλαμβάνει την αγγειακή αποτιτάνωση και άλλα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Βοηθάει στην ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος

Ιδιαίτερα το αλεύρι καρύδας έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες συμβάλουν στη καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Η καρύδα μας προστατεύει από ρυπαρά στοιχεία

Το μαγγάνιο που περιέχει η καρύδα είναι ωφέλιμο για τα οστά, τον συνδετικό ιστό και τον μεταβολισμό του ανθρώπινου οργανισμού.

Η καρύδα είναι πλούσια σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Περιέχει ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο και ψευδάργυρο. Επίσης είναι πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β και φυλλικού οξέος. Επιπλέον περιέχει βιταμίνη C, E όπως επίσης πολύτιμες φυτικές ίνες.

Προσοχή: Αν και η καρύδα περιέχει λιγότερα αλλεργιογόνα σε αντίθεση με άλλους καρπούς (π.χ. φιστίκια κλπ), μπορεί σε άτομα με προδιάθεση ή τροφική αλλεργία να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις. Άτομα που πάσχουν από αυτοάνοσο νόσημα είναι συχνά πιο επιρρεπείς σε αλλεργίες. (βλ. εδώ)

Πως περιλαμβάνετε εσείς την καρύδα στο καθημερινό σας διαιτολόγιο;

Γράψτε μας τις εμπειρίες σας κάτω από το άρθρο ή στο φόρουμ του hashimoto.gr

Έρευνες: Reuters, London, 29.06.99, Enig, 1998, Isaacs und Thormar, 1990, Projan et al., 1994, Hornung et al., 1994, Isaacs und Thormar, 1991; Isaacs et al., 1992, Isaacs et al., 1991, Isaacs et al., 1986, 1990, 1991, 1992; Thormar et al.,1987, Macallan et al., 1993, Kabara, 1978; Sands et al., 1978; Festlicher et al., 1985; Kabara, 1985), Boddie und Nickerson, 1992; Kabara, 1978 und 1984; Isaacs et al., 1990, 1992, 1994; Isaacs und Schneidman, 1991; Isaacs und Thormar, 1986, 1990, 1991; Thormar et al., 1987; Wang und Johnson, 1992, Isaac et al., 1991, Bergsson u. a., 1998, Thormar, 1999, Enig, 1993, Felton et al., 1994, New York Times, 29.01.91, Saikku, 1997, Bergsson et al., 1997; Thormar et al., 1999, Ellis, 1997; Visseren et al., 1997; Zhou et al., 1996; Melnick et al., 1996; Epstein et al., 1996; Chen und Yang, 1995), Raza-Ahmad et al., 1995, Isaacs et al., 1991,

Facebooktwittergoogle_plusmail

Αφήστε μια απάντηση