Ψευδάργυρος – το ιχνοστοιχείο της νεότητας μας!

junge haut

Ο ψευδάργυρος είναι ένα πολύ σημαντικό ιχνοστοιχείο.
Ανανεώνει τα κύτταρα μας και κρατάει το δέρμα μας σφριγηλό και νεανικό.

Κάποιες από τις πιο βασικές λειτουργείς του ψευδάργυρου μέσα στο σώμα μας είναι οι ακόλουθες:

– Ο ψευδάργυρος είναι βασικό στοιχείο πολλών ενζύμων και λειτουργεί δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

– Είναι αντιοξειδωτικό και διεγείρει την ανανέωση των κυττάρων

– Συμβάλλει στην παραγωγή κυττάρων και παραγωγή κολλαγόνου

– Καταπολεμά βαρέα μέταλλα στο σώμα μας όπως ο υδράργυρος και ο μόλυβδος

Επειδή ο ψευδάργυρος έχει θεραπευτική επίδραση συχνά χρησιμοποιείται

– Στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος

– Χρόνιες δερματολογικές παθήσεις και στην επούλωση πληγών στο δέρμα

– Στην τριχόπτωση

– Στην θεραπεία του διαβήτη καθώς λειτουργεί υποστηρικτικά στην ινσουλίνη

– σε επιχείλιο έρπητα, κνησμό

Διαφάνεια1

Τι προκαλεί η έλλειψη ψευδάργυρου

Καθώς οι λειτουργίες του ψευδάργυρου είναι πολυποίκιλες στον οργανισμό, έτσι και η έλλειψη του φέρνει πολλά επακόλουθα.

Τριχόπτωση, ξηροδερμία, ερεθισμούς στο δέρμα, σπάσιμο μαλλιών και νυχιών, αργή επούλωση πληγών

– Σε παιδιά : διαταραχή στην ανάπτυξη

– Ανορεξία

– Σε άντρες: σεξουαλική ανικανότητα

– Εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος

– Μείωση απόδοσης

– Μείωση γονιμότητας

– Σε περίπτωση εγκυμοσύνης: διαταραχή ανάπτυξης του εμβρύου, πρόωρο τοκετό

Ο Ψευδάργυρος στην τροφή μας

Καθημερινά πρέπει να λαμβάνουμε ψευδάργυρο μέσα από την τροφή μας, επειδή το σώμα μας δεν αποθηκεύει ψευδάργυρο.

Η καθημερινή δόση ψευδάργυρου είναι σε ενήλικες στα 15mg και σε εγκυμονούσες στα 25mg.
Το στρες και η σωματική εκγύμναση απαιτούν περισσότερη λήψη ψευδάργυρου.
Μια καθημερινή λήψη πάνω από 25mg ενδέχεται να προκαλέσει συμπτώματα υπερδοσολογίας, όπως ναυτία και έμετους.
Αν τυχόν λαμβάνει κάποιο άτομο ψευδάργυρο μαζί με άλλα συμπληρώματα όπως π.χ. σίδηρο ενδέχεται να υπάρχουν αλληλοεπιδράσεις όπως αναιμία.
Προτείνεται να μη λαμβάνει κάποιο άτομο ψευδάργυρο ως θεραπεία πάνω από συνεχόμενες 6 εβδομάδες.

Αν τυχόν υπάρχει υποψία για έλλειψη ψευδάργυρου θα πρέπει να γίνουν αιματολογικές εξετάσεις πριν προβεί κάποιος στην λήψη συμπληρωμάτων διατροφής.

Οι τροφές που περιέχουν το περισσότερο ποσοστό ψευδάργυρου είναι

  •  Μοσχαρίσιο κρέας
  •  Θαλασσινά ψάρια και μαλάκια
  •  Γαλακτοκομικά προϊόντα (ιδιαίτερα το κίτρινο τυρί)
  •  Αυγά
  • Προϊόντα ολικής άλεσης

Ψευδάργυρο και Hashimoto

Άτομα με Χασιμότο Θυρεοειδίτιδα θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι ο ψευδάργυρος διεγείρει τη λειτουργία του θυρεοειδή αδένα. Σύμφωνα με κάποια έρευνα είναι καλό να αποφευχθεί η λήψη ψευδάργυρου όταν ο ασθενείς βρίσκεται σε περίοδο υπερθυρεοειδισμού.

Αν και εφόσον κρίθηκε σημαντικό να λαμβάνει ένα άτομο με Χασιμότο Θυρεοειδίτιδα επιπλέον συμπληρώματα με ψευδάργυρο παραδείγματος χάριν στους χειμερινούς μήνες για ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος ή για την αποφυγή μολύνσεων, θα πρέπει να μειωθεί σταδιακά η δόση έως ότι σταματήσει ολοκληρωτικά την λήψη. Αν συνεχίσει να λαμβάνει υπερβολική δοσολογία ενδέχεται τα προτερήματα τις λήψης ψευδάργυρου να εξελιχτούν σε μειονεκτήματα και να υπάρξει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή να αποδυναμωθεί το ανοσοποιητικό του ασθενή και να γίνει  φιλάσθενος.

Α.Α.

 

Πληροφορίες από: bleibjung.de/vitalstoffe/422-zink-spurenelement-mit-verjuengender-wirkung, http://www.gesundheit.de/ernaehrung/naehrstoffe/mineralstoffe-und-spurenelemente/zink-ein-lebensnotwendiges-spurenelement , http://www.onmeda.de/Wirkstoffe/Zink/wirkung-medikament-10.html , http://www.schilddruesenguide.de/sd_NEMs_1.html

 

Facebooktwittergoogle_plusmail

11 thoughts on “Ψευδάργυρος – το ιχνοστοιχείο της νεότητας μας!

Αφήστε μια απάντηση