Γλουτένη, Λακτόζη και ΣΙΑ – ποια είναι η καλύτερη δυσανεξία;

Η αυτοάνοση θυρεοειδίτιδα Hashimoto είναι μια πάθηση που συχνά συνοδεύεται από άλλες παθήσεις.

Άτομα με αυτοάνοσο αναγκάζονται αργά η γρήγορα να μάθουν τις νέες ιδιομορφίες του σώματος τους.

Σε αυτές περιλαμβάνονται και οι δυσανεξίες.

Οι Δυσανεξίες μας κατακλύζουν πλέον. – μήπως όπως συχνά πιστεύουμε ότι έχουμε κάποια δυσανεξία χωρίς να την εξετάσουμε πραγματικά;

«Έχω δυσανεξία στην Γλουτένη»

Είναι πράγματι έτσι;  –  Η κοιλιοκάκη, όπως ονομάζεται η αυτοάνοση νόσοgluten που επηρεάζεται από την κατανάλωση γλουτένης  μπορεί να διαγνωστεί με αιματολογικές εξετάσεις.  Παρόλα αυτά ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού αποφεύγει τροφές με γλουτένη δηλαδή προϊόντα από σιτάρι, σίκαλη κλπ. Για έναν «υγιή» άνθρωπο αυτό είναι εντελώς περιττό. Γιατί να στερεί κάποιος τον οργανισμό του βασικές φυτικές ίνες από ψωμί ολικής άλεσης η την χαρά μιας μακαρονάδας και να πλουτίζει τους εμπόρους που προωθούν μια νέα μόδα διατροφής; Προτιμότερο να  μιλήσει απλά με τον γιατρό του ή με έναν γαστρεντερολόγο.

 

«Έχω χρόνια γαστρίτιδα»

Είναι πράγματι έτσι;  – Πολλοί άνθρωποι θεωρούν πως μια οξέωση του στομάχου ευθύνεται για τον τακτικό πόνο στο στομάχι που νιώθουν. Έτσι αποφεύγουν όλεςgastritis τις ξινές τροφές (ξύδι, λεμόνι). Οι παλινδρόμηση και η καούρα ωστόσο προκαλούνται συνήθως από λιπαρές τροφές. Καλό θα ήταν λοιπόν αυτό το άτομο για να σιγουρευτεί να απευθυνθεί σε έναν γαστρεντερολόγο ή/και να κάνει μια εξέταση αίματος για τα αντισώματα των τυχωματικών κυττάρων (σε περίπτωση που υπάρχουν υποψίες  για αυτοάνοση γαστρίτιδα)

 

«Έχω δυσανεξία στην λακτόζη»

Είναι πράγματι έτσι; – Αληθεύει πως  ένα lactoseμεγάλο ποσοστό του πληθυσμού έχει γαστρεντερικά προβλήματα τα οποία προκαλούνται επειδή το σώμα έχει έλλειψη στο ένζυμο λακτάζη το οποίο βοηθάει στην απορρόφηση του γάλατος (πιο συχνό φαινόμενο τείνει να είναι σε νεαρά παρά σε ηλικιωμένα άτομα). Αν πράγματι υπάρχει η υποψία καλό είναι το άτομο να απευθυνθεί σε γαστρεντερολόγο ο οποίος θα κάνει τις απαραίτητες εξετάσεις για να διαπιστωθεί αν όντως υπάρχει η έλλειψη του ενζύμου λακτάζη ή κάποιο άλλο γαστρεντερικό πρόβλημα. Ωστόσο, ακόμα και να υπάρχει έλλειψη αυτού του ενζύμου, υπάρχουν πολλά γαλακτοκομικά προϊόντα (π.χ. αριάνι ή κεφίρ) που μπορεί να καταναλώσει το άτομο και έτσι να μην στερείται πολύτιμα  θρεπτικά συστατικά όπως το ασβέστιο. Ένας κατά τα άλλα υγιής άνθρωπος δεν έχει κανένα συμφέρων να απέχει από την λακτόζη.

 

Πραγματικά υγιής

Η τροφές που πράγματι και ουσιαστικά βλάπτουν τον οργανισμό μας είναι τα έτοιμα γεύματα, τα κονσερβοποιημένα προϊόντα και τα προσθετικά όπως συντηρητικά, χρωστικές ουσίες κλπ. Σημαντικό είναι να επιλέγετε τροφές που στα συστατικά να μην αναφέρουν προσθετικά από Ε.

Επιλέξτε μια διατροφή ισορροπημένη και με φρέσκα υλικά.

A.A.

Facebooktwittergoogle_plusmail

5 thoughts on “Γλουτένη, Λακτόζη και ΣΙΑ – ποια είναι η καλύτερη δυσανεξία;

Αφήστε μια απάντηση