Οι τέσσερις εποχές του θυρεοειδή – Μέρος 1. Χειμώνας

winter

 

Γνωρίζετε τις τέσσερις εποχές του Vivaldi; Ακούστε το μουσικό απόσπασμα εδώ!

Έχετε προσέξει πως όταν αλλάζει ο καιρός, ο θυρεοειδής μας αλλάζει «διάθεση»;

Συχνά οι αλλαγές του θυρεοειδή μοιάζουν πολύ με αυτές τις ρυθμικά εναλλασσόμενες εποχές του κυρίου Vivaldi.

Σας παρουσιάζουμε λοιπόν σε 4 πράξεις τις

 

Τέσσερις εποχές του θυρεοειδή

 

Μέρος 1 – Ο Χειμώνας

 

Ο χειμώνας είναι αυτός που ίσως προκαλεί και τις περισσότερες ενοχλήσεις.  Άτομα με Hashimoto Θυρεοειδίτιδα συχνά τρέμουν την έναρξη του χειμώνα, καθώς σχεδόν ξαφνικά επηρεάζεται η υγεία τους και επιδεινώνονται τα συμπτώματα. Κάποια άτομα που πάσχουν από τη νόσο Graves αναφέρουν συχνά το ίδιο.

 

  • Τον χειμώνα φαίνεται να υπάρχει περισσότερο το αίσθημα της κόπωσης και της υπνηλίας.
    Αυτό οφείλεται στη έλλειψη του ηλιακού φωτός στην διάρκεια των χειμερινών ημερών. Το σώμα αντιδρά άμεσα σε αυτό καθώς πέφτουν τα επίπεδα της ορμόνης μελατονίνη  η οποία ρυθμίζει την ανάγκη για ύπνο.

 

  • Σε κάποια άτομα με Hashimoto Θυρεοειδίτιδα φαίνεται πως οι ορμονικές τους ανάγκες αυξάνονται. Συχνά λοιπόν εμφανίζουν συμπτώματα υποθυρεοειδισμού ενώ οι τιμές τους βρίσκονται πάνω από 60% (βλ. Τιμές στόχος). Έχει παρατηρηθεί ότι αυτά τα άτομα νιώθουν αμέσως καλύτερα αν η δόση της θυροξίνης τους αυξηθεί λίγο. Βέβαια αυτό γίνεται πάντα με την συνεργασία του ενδοκρινολόγου και τις ανάλογες αιματολογικές εξετάσεις.

 

  • Άτομα με Hashimoto Θυρεοειδίτιδα νιώθουν συχνά μυϊκούς και αρθριτικούς πόνους κατά την διάρκεια του χειμώνα. Ιδιαίτερα φαίνεται αν υποφέρει η σπονδυλική στήλη τους. Υποφέρουν από ξηροδερμία.
    Η επιδερμίδα συχνά ερεθίζεται τόσο που ανοίγει πληγές που δύσκολα κλείνουν. Η έλλειψη συγκέντρωσης τον χειμώνα είναι πιο έντονη, όπως και η πρωινή κόπωση. Κάτι ακόμα: τα «Χασιμοτάκια» κρυώνουν πολύ το χειμώνα.

 

  • Οι γυναίκες που πάσχουν από Hashimoto Θυρεοειδίτιδα αναφέρουν ότι τον χειμώνα υποφέρουν περισσότερο από πόνους στη διάρκεια της εμμήνου ρύσης.

 

  • Πολλοί υποφέρουν από διακυμάνσεις στην διάθεση τους μέχρι και κατάθλιψη στην διάρκεια των χειμερινών μηνών.

 

  • Συχνά ωστόσο βελτιώνονται οι αϋπνίες (να και κάτι θετικό).

 

Προτάσεις για να ξεχειμωνιάσουμε όσο πιο ανώδυνα γίνεται:

 

Δυστυχώς δε βρέθηκε ακόμα το απόλυτο φάρμακο-θαύμα. Να είσαστε σίγουροι πως θα ήμασταν οι πρώτοι  που θα το αναφέραμε. Υπάρχουν όμως κάποιες μικρές προτάσεις που ίσως βοηθήσουν.

 

  • Σημαντικό:
    Να φροντίζετε να αποθηκεύετε το καθημερινό σας χαπάκι σωστά. Δεν θα πρέπει να αποθηκεύεται σε θερμοκρασίες κάτω του μηδενός, γιατί χάνει την δύναμη του.
    Αν λοιπόν σκοπεύετε να ταξιδέψετε στα χιόνια, έχετε 2 επιλογές:
    1) να αγοράσετε ένα ειδικό ισοθερμικό τσαντάκι στο οποίο θα μεταφέρετε τα φάρμακα σας ή
    2) παίρνετε ένα πλαστικό κουτάκι, απλώνετε στον πάτο του χαρτί κουζίνας, ένα κομμάτι ύφασμα ή κάτι παρόμοιο και αποθηκεύετε εκεί τα φάρμακα που θα πάρετε μαζί στο ταξίδι σας.
    Η δεύτερη λύση συχνά επαρκεί, εκτός αν σκοπεύετε να ταξιδέψετε στον Βόρειο πόλο…

 

  • Οι μυϊκοί και αρθριτικοί πόνοι μειώνονται κατά την διάρκεια ενός ζεστού μπάνιου στην μπανιέρα. Ως αρωματικό- θεραπευτικό συμπλήρωμα μπορείτε να προσθέσετε λίγο μελισσοβότανο ή λεβάντα, γιατί έχουν μυοχαλαρωτικές ιδιότητες. Μπορείτε να προσθέσετε και αιθέρια έλαια – άλλα με προσοχή καθώς υπάρχει κίνδυνος αλλεργικών αντιδράσεων.

 

  • Σε μυϊκούς πόνους βοηθάνε καταπλάσματα. Φτιάξτε τα πολύ εύκολα μόνοι σας  από αφέψημα δεντρολίβανου, ιτιάς,  σημύδας ραδικιού. (δώστε πάντοτε προσοχή σε τυχών αλλεργικές αντιδράσεις)

 

  • Η φυσιοθεραπεία μειώνει τους μυϊκούς πόνους, όπως και το μασάζ και η γυμναστική στο νερό (Aqua Gym). Σημαντικό είναι να μην κάνετε απότομες κινήσεις και εξουθενωτική γυμναστική όταν υποφέρετε από μυϊκούς και αρθριτικούς πόνους, άλλα ασκήσεις που να καταπραΰνουν .

 

  • Σε έντονη ξηροδερμία να χρησιμοποιείτε φυτικά προϊόντα. Μην χρησιμοποιείτε προϊόντα με παραφίνη (Parabens), αλκοόλ, αλουμίνιο κλπ. Έχει παρατηρηθεί όχι μόνο  επιδεινώνουν την ξηροδερμία, αλλά βλάπτουν και επιβαρύνουν ιδιαίτερα το ανοσοποιητικό σύστημα.  (περισσότερες πληροφορίες στο myskin.gr)

 

  • Για την έλλειψη συγκέντρωσης βοηθάνε αιθέρια έλαια όπως δενδρολίβανο και φασκόμηλο. Επίσης βοηθάει το πράσινο τσάι. Και σε πολλούς οι πιεζοθεραπεία! Για το σημείο συγκέντρωσης: πατήστε το λακάκι πάνω από το άνω χείλος σύντομα και δυνατά. Για το σημείο αφύπνισης: βρίσκεται στο μεσαίο μέρος του μικρού δακτύλου πάνω από την άρθρωση. Πατήστε το σημείο με τον δείκτη και τον αντίχειρα 15 φορές μια φορά το δευτερόλεπτο.

 

  • Για τις διακυμάνσεις τις διάθεσης βοηθάνε οι περίπατοι, η επαφή με ζώα π.χ. να βγάλετε βόλτα teatimeτον σκύλο, να παίξετε με ένα κατοικίδιο. Όπως επίσης το τσάι από βαλσαμόχορτο. (προσοχή στο βαλσαμόχορτο – δε θα πρέπει να το λαμβάνουν άτομα με επιληψία). Το καλύτερο φάρμακο βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις είναι οι καλοί φίλοι,  μιλήστε, γράψτε, τηλεφωνήστε ή συμμετέχετε στο φόρουμ του www.hashimoto.gr.

 

 

Κάποιες ακόμα προτάσεις που δεν είναι κανόνας άλλα μας βοηθάνε στην καθημερινότητα:

 

  • Δεν είναι ανάγκη να είσαστε πάντα υπερβολικά εκδηλωτικοί στους χαιρετισμούς.  Ας αποφεύγετε  τις χειραψίες, τις αγκαλιές και τα φιλιά με τρίτους κατά την διάρκεια του χειμώνα. Έτσι ίσως καταφέρετε να γλιτώσετε κάποιες  ιώσεις της εποχής όπως η γρίπη, γαστρεντερίτιδα κλπ

 

  • Προσπαθήστε όσο είναι δυνατόν να αποφεύγετε τα δημόσια νοσοκομεία. Πόσες ήταν οι φορές που πήγαμε με ένα πονάκι και γυρίσαμε με ίωση;

 

  • Αποφεύγετε τις δημόσιες τουαλέτες . Αν καταστεί άμεση ανάγκη μην χρησιμοποιείτε το χαρτί υγείας σε αυτές άλλα χρησιμοποιήστε χαρτομάντιλα που θα έχετε μαζί σας. Μην ξεχνάτε ποτέ να πλένετε τα χέρια σας!

 

  • Όταν «σας τριγυρνάει» η επόμενη ίωση αναλάβετε δράση, πριν χρειαστεί να πάρετε αντιβίωση. Πίνετε τουλάχιστον 5 τσάγια την ημέρα. Τρώτε καραμέλες φασκόμηλο, κάνετε γαργάρες με κανέλα και μέλι ή φασκόμηλο και μέλι και φάτε (με μέτρο) σκόρδο.

 

Καλό χειμώνα…

 

 

winter2

 

(Μέρος 2. – Η Άνοιξη)

Α.Α.

 

 

 

 

 

Facebooktwittergoogle_plusmail

4 thoughts on “Οι τέσσερις εποχές του θυρεοειδή – Μέρος 1. Χειμώνας

Αφήστε μια απάντηση